sexta-feira, 31 de dezembro de 2010

Desejos para o 2011















A Assembleia de Mulheres do Condado deseja as suas leitoras, e a todas as mulheres, um ano 2011 cheio de exitosas luitas feministas para a superaçom do patriarcado.

Entrevista

A seguir publicamos a última entrevista da AMC polo 8 de Março.

SOFIA

- Quanto tempo levas trabalhando?

As cousas para atopar trabalho difíceis... mas tenho que reconhecer que no meu sector van-se atopando cousinhas... quase sempre som contratos curtos, às vezes incluso de horas... agora levo 4 dias em esta empresa.

- Como som as tuas condiçons laborais?

Moi boas, porque em geral os tipos de contratos e condiçons laborais em este sector nom som muito bons.

- Achas que este tipo de contratos facilitam a emancipaçom e sobrevivència das mulheres jovens de forma autónoma?

Sim... com contratos de longa duraçom... a verdade e que o que me gustaria é poder viver disto, por isso quero ser possitiva...

- Este é um sector altamente feminizado, é mais facil atopar trabalho por ser mulher?

Sim, no meu caso actual todas as trabalhadoras somos mulheres. É um sector feminizado quase por completo, ademais de estar de actualidade, polo que acho que sim...

- Poderiamos definir-te como co-educadora, achas que na actualidade nenas e nenos recebem os mesmos valores sociais, culturais, etc?

Quero pensar que sim... mas é evidente que existem difereças nos comportamentos entre nenas e nenos.

- Com o jovem que eres e um horario de 4h poderias seguir formándote, é facil?

Nom muito... há muita gente que quere fazer cursos e poucas praças, mas sobre todo é um problema económico, normalmente se custo é elevado.

- Algumha vez sentis-te algum tipo de discriminaçom no teu posto de trabalho?

Nom, nunca. Mas como dixem com anterioridade trabalho únicamente com mulheres.

- Fala um pouco sobre o teu trabalho e actividades.

Trabalho como monitora de tempo livre, fago todo tipo de actividades com crianças, talheres de reciclagem, de natureza, rutas, actividades de campo, etc...

sexta-feira, 24 de dezembro de 2010

"POR UM USO NOM SEXISTA DOS BRINQUEDOS"

Mais um ano, a Assembleia de Mulheres do Condado sai à rua para denunciar a utilizaçom e manipulaçom das crianças por meio da publicidade e venda de brinquedos que, na sua maioria, agochados tras cores supostamente inofensivas, reproduzem a injusta divisom sexual do trabalho e o heterossexismo.

O jogo mostra-se como umha actividade simbólica expressiva, como um mecanismo de socializaçom e como um proceso de comunicaçom. As capacidades intelectuais, psíquicas, emocionais e motoras das crianças desenvolvem-se de maneira mais optima por meio do jogo e dos instrumentos precisos para o pôr em prática: os brinquedos.

Mas segundo a publicidade de brinquedos, as nenas divertem-se penteando-se e mudando de roupa quatro vezes por dia. A estética, a moda e a maquilhagem ocupam umha grande parte dos brinquedos oferecidos, junto com a nena mae e cuidadora, predizendo assim um destino quase inevitável.

Ao contrário, os nenos, além dos típicos carros e bonecos de brigar e material bélico, som os protagonistas dos anúncios de brinquedos de desenvolvimento intelectual e cognitivo. As suas actividades estám ambientadas, em muitos casos, no exterior da casa, enquanto os das nenas brincam dentro do seu lar.

Mantenhem-se assim as opressoras dicotomias de género entre os roles sociais a desempenhar por homens e mulheres, os espaços a ocupar entre o público e o privado, e a eterna mediçom de forças entre os repressentantes das guerras e as donas da casa. Estas fendas ideológicas incidem gravemente nos procesos de elaboraçom das identidades que experimentam nenas e nenos, perpetuando assim as diferenças por razom de género; diferenças nas quais as nenas som formadas como seres passivos, indefensos e dependentes dos homens.

De Assembleia de Mulheres do Condado fazemos um apelo para umha conciência crítica frente ao consumo e à utilizaçom sexista-bélica dos jogos e brinquedos. Nom podemos tolerar que as ferramentas lúdicas da educaçom estejam carregadas de estereótipos, definindo o papel social a desempenhar polas crianças no futuro.

segunda-feira, 20 de dezembro de 2010

Entrega prémio



Esta passada Sexta-feira 17 tivo lugar na livraria Milfolhas em Ponte Areias a entrega do prémio do VII Certame Literário Feminista do Condado.



Maria Rosendo recitou seu poema, ganhador desta ediçom, intitulado Dodra e dous mais da sua autoria.

Além do prémio, quixemos presentear á ganhadora, ao igual que ao juri, Ana Marinho e Chus Suarez, com um CD elaborado pola nossa Assembleia: Orgulho de Sermos Mulheres Volume II, um CD duplo com Vozes da Galiza e Vozes do Mundo.

terça-feira, 7 de dezembro de 2010

Assembleia de Mulheres do Condado deu palestra no IES Val do Tea

Quinta feira 2 de Dezembro a AMC foi dar umha palestra no IES Val do Tea de Ponte Areias sobre a violência machista.

Polo seu interesse reproduzimos os resultados do inquérito realizado entre @s 88 estudantes assistentes (jovens de 4º e 3º de ESO) que constou de cinco perguntas.

-Machismo e Feminismo. Som a mesma cousa?

Moças 3º: 89% acha que nom.

Moças 4º: 95% acha que nom.

Moços 3º: 90% acha que nom.

Moços 4º: 81% acha que nom.

-Consideras que os ciumes som umha demostraçom de amor?

Moças 3º: 55% acha que sim.

Moças 4º: 10% acha que sim.

Moços 3º: 5% acha que sim.

Moços 4º: 29% acha que sim.

-Culpa, abuso emocional, isolamento, controlo. Consideras que estas atitudes som identificativas de umha relaçom violenta?

Moças 3º: 100 % acha que sim.

Moças 4º: 81% acha que sim.

Moços 3º: 95% acha que sim .

Moços 4º: 85% acha que sim.

-Se umha mulher é maltratada continuamente, a culpa é sua por nom separar-se?

Moças 3º: 28% acha que sim.

Moças 4º: 23% acha que sim.

Moços 3º: 40% acha que sim .

Moços 4º: 32% acha que sim.

-Os homens maltratadores fam-no porque tenhem problemas com o alcool, com as drogas ou porque estam loucos?

Moças 3º: 58% acha que sim.

Moças 4º: 34% acha que sim.

Moços 3º: 52% acha que sim .

Moços 4º: 60% acha que sim.

Perante o grau de conhecimento do nosso colectivo feminista constatamos que 17% do estudantado presente conhecia a existência da AMC.

quarta-feira, 1 de dezembro de 2010

Maria Rosendo Priego ganha VII Certame Literário Feminista do Condado

O júri, composto por Mª Xesus Suárez Nuñez (professora de secundária no IES Val do Tea de Ponte Areias), Ana Mariño Álvarez (professora do CEPI Infante Felipe de Salvaterra) e Ilduara Medranho Gonçales (em representaçom da Assembleia de Mulheres do Condado ), após avaliar os diferentes trabalhos apresentados no VII Certame Literário Feminista do Condado, acordam dar um accesit de 150€ ao trabalho intitulado “Dodra” de Maria Rosendo Priego, de Compostela.

A entrega do prémio terá lugar na Livraria Milfollas de Ponte Areias o dia 17 de Dezembro às 18h.

Mais um ano queremos agradecer a todas as mulheres participantes de este certame e animamos-vos a seguir participando nos vindouros.