quinta-feira, 27 de maio de 2010

Entrevista Sara

- Quanto tempo levas trabalhando?

Pois quase já os cinco anos. Começei trabalhar com dezaseis anos nas férias de verám na hotelaría, ainda estudava. Assim sigo hoje, mas já nom só nas férias claro.

- É um trabalho do que gostas?

A verdade é que sim, é muito esclavo... mas tem as suas cousas possitivas, conheces gente de todos tipos, fas novas amizades. Ainda que tenho que acrescentar que nom é o que quero para o meu futuro, por isso continuo a estudar.

- É um sector bastante complexo em multidom de ocassions, algumha vez sentiches algum tipo de discriminaçom polo facto de ser mulher?

Trabalhei desde bares até taperias ou restaurantes, aí há de todo... mas o que sim é certo e que muitas vezes os homens continuam a crer que polo facto de ser mulher e estar detrás do balcom... bom que tes que aguantar de todo. Muitas vezes tes que apresentar-te com um carácter que nom é o teu.

- Estudar, trabalhar e ainda por acima na hotelaría... como compaginas todo?

Bom... pois adicando todo o dia... mas agora mesmo tenho a sorte de contar um horário laboral que me permite seguir estudando. Mas sim, pouco tempo para mim e as minhas necessidades...

- Que opinas das condiçons laborais de teu sector de trabalho?

Agora mesmo estou contenta porque estou asegurada oito horas, ainda que faga algumha de mais... mas já sabes como é a hotelaría... houvo sitios onde estava asegurada por quatro horas e trabalhava 10... e isso é o que atopas em quase todos lados... polo que estou bastante contenta com meu trabalho actual.

- Um sector também altamente feminizado. É máis fácil atopar trabalho sendo mulher?

Bastante fácil. Hoje em dia segue-se pensando que umha mulher trás o balcom "chama máis", polo que haverá maior número de clientela e maior benefício. Suponho que como professora de auto-escola a cousa nom será tam fácil, aí sim que nom sei, nom podo asegurar que vaia ter as mesmas oportunidades que os homens.

- Muitas horas de trato com pessoas de todas as idades, consideras que na juventude há diferências educacionais no relativo à igualdade?

A cousa está muito avançada que há dous ou três anos, mas que nom existe umha igualde real em trato, consideraçom, etc., disso estou segura. É máis, acho que fica muito, muito caminho por andar, que a "igualdade" que há nom chega.

- Estudas para o teu futuro e trabalhas para poder estudar, poderias manter esta situaçom vivndo soa com todo o que conleva?

Definitivamente nom. Minha mae e pai ajudam muito... ainda que a minha situaçom laboral actual é muito melhor que as anteriores, nom poderia nem pagar um aluguer. Mas isto também é devido a que as facilidades para estudar som quase zero. Tenho que pagar o curso que estou fazendo, por isso também tenho que trabalhar e nom podo adicar todo o tempo necessário à minha formaçom.